با توجه به پیوستن کشور ایران به کنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی مواد این کنوانسیون برابر با قوانین مصوب کشوری بوده و لازم الاجرا می باشد ، یکی از موارد مورد تاکید در این کنوانسیون بازرسی های دوره ای کانتینر ها بوده و تمدید تاریخ سی اس سی و در صورت در اختیار گرفتن یک گواهینامه بازرسی و تمدید رسمی یکی از کشور های عضو در سراسر دنیا مورد تایید می باشد.

شرکت ایمن کوشان جوان با سالها سابقه و حضور فعال در این حوزه و همچنین استفاده از کارشناسان و بازرسین مجرب ضمن ارایه گواهینامه بین المللی معتبر و تمدید سی اس سی کانتینر ها ، شما را در اجرای هرچه بهتر و دقیق تر الزامات کنوانسیون بین المللی کانتینر های ایمن همراهی خواهد نمود. در ادامه مقدمه بخشنامه مذکور و همچنین بخشنامه کامل بپیوست جهت استخضار شما عزیزان قرار گرفته است.

طبق ماده واحده ـ به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده میشود به کنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن مصوب سال یکهزار و نهصد و هفتاد و دو میلادی برابر با سال یکهزار و سیصد و پنجاه و یک هجری شمسی ، مشتمل بر یک مقدمه و )16( ماده و دو ضمیمه به شرح پیوست ، ملحق شود و اسناد مربوط را تسلیم نماید. رعایت اصل یکصد و سی و نهم )139( قانون اساسی در بخش ارجاع به داوری الزامی است.

بسم االله الرحمن الرحیم

کنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن مصوب 1972 میلادی )هجری شمسی( مقدمه اعضاء : با درک نیاز به حفظ ایمنی کامل جان افراد در هنگام کار ، رویهم چینی و حمل و نقل کانتینرها ، با توجه به نیاز به تسهیل حمل و نقل بینالمللی کانتینری ، با تشخیص مزایای رسمی کردن الزامات ایمنی مشترک بینالمللی در این زمینه ، با توجه به این که این مهم با انعقاد یک کنوانسیون به بهترین وجهی حاصل میگردد، تصمیم به رسمی نمودن
الزامات ساختاری برای تضمین ایمنی در کار ، رویهم چینی و حمل و نقل کانتینرها در روند فعالیتهای معمول گرفته .